Topoľčiansky hrad na bicykli

Kedže prvý máj vyšiel na stredu a v práci máme v ďaka sviatku voľno, tak som sa rozhodol, že sa v stredu vyberiem na cyklo turistiku. Mal som dve možnosti, kam pôjdem a popravde do rána som sa rozhodoval, ktorú si vybrať. Nakoniec vyhral Topoľčiansky hrad. Plánoval som tam už ísť dávnejšie, len vždy som si našiel niečo iné, tak tento krát vyhral. 

Okolo 7 ráno, začali moje prvé kilometre po asfaltovej ceste až do Obce Hrádok, kam som sa napojil na lesné cesty a chodníky. Musím povedať, že prvých 20km po asfaltovej ceste neboli bohviečo. Fúkal silný protivietor a nebolo to príjemné, ale vstupom do lesa vietor jak keby prestal a už som si mohol naplno užívať to krásne jarné počasie. 


Prvý úsek bol hustým lesom a nič iné, ako zelené stromy a tmu som nevidel. Preto som sa potešil, keď som sa konečne dostal ako tak na otvorené miesto a mohol som sa začať kochať krásou Považského Inovca a tou zelenou farbou. 


Prichádzam na lúku, kde zelená farba zase ukazuje svoju krásu. Celá lúka bola len pre mňa. Žiaden človek no žiaden život. Len škoda, že tento úsek bol krátky, bolo to príjemné vozenie sa na tej tráve a mäkkom podklade.  




Cyklo značka oficiálne skončila a nezostáva nič iné, ako sa vybrať po modrej turistickej značke smer Podhradie. Našťastie chodník bol krásne široký a keby som stretol turistov nie je problém sa zmestiť. Ale ako by to bolo inak, žiadnych turistov som nestretol, takže som si krátky, ale pekný zjazd mohol naplno užiť. 


Dostal som sa do obce Podhradie a už nad sebou vidím tú hradnú zrúcaninu. Na prvý pohľad nikde žiaden človek, takže som sa tešil, že si ho môžem užiť len pre seba a nafotiť si ho bez toho, aby mi tam nejaké postavy zavadzali. Ale ešte pred tím aby som si overil, či tam naozaj nik nie je, čakal ma posledný výstup aby som sa dostal na dnešný cieľ. Nie je to dlhý ani ťažký kopček, ale aj tak ho treba zdolať. 

Overil som si to a na hrade nikto nebol. Bol len môj a nikoho iného. Hrad je celkom peknom stave, len škoda, že hrad má vraj viac majiteľov a nevedia sa dohodnúť komu naozaj patrí. Zaslúžil by si ten hrad viac starostlivosti. Ale aj tak Vám ponúkne zaujímavé miesta a príjemné miesto na výlet z rodinkou. 

Taktiež ponúka hrad aj pekné výhľady na blízko, ale aj ďaleké okolie. Len škoda, že ja som mal opar a nemohol som si ho tak užiť.  









Všetko som si pozrel a nezostávalo nič iné, ako sa vybrať ďalej a tento krát smer domov. Ale ešte pred tým ma čakalo cca 40 až 50 kilometrov a nepríjemné stúpania. Ale ako som tak išiel a išiel tak som došiel do obce, kde sa natáča super zábavný seriál Horná Dolná. Chcel som si spraviť fotku aj pri tom slávnom koláči - hovienku, ale bolo tam toľko ľudí, že som to radšej zobral ku krčme, spravil fotku a šiel som ďalej. 


Domov som prišiel zdravý a plný energie a musím povedať, že tento cyklo výlet stál zato a určite by som ho odporúčal každému. Moja trasa a viac info tu: https://www.strava.com/activities/2332991508

Komentáre

  1. Viem, že tento blog zverejňujete aj na SME, ale tu ma to baví viac :-) Zdieľam na fb, hoci to cez tú aplikáciu pod článkom nešlo.
    Dúfam, že sa na toto miesto raz dostanem na bicykli aj ja, hoci budem musieť prekonať mnou neobľúbené kopčeky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, áno áno vždy to ako prvé napíšem sem a potom to kopírujem na blog SME. Niekedy to zdielanie ide niekedy nie podľa toho ako sa google správa :). Tak nie každý má rád kopčeky, ale zase tie výhľady stojá zato :).

      Odstrániť

Zverejnenie komentára